Project:Physical Computing/Externe bronnen physical computing: verschil tussen versies

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 14: Regel 14:
* Instructables kunnen we wellicht ook inzetten in het lesmateriaal. Leerlingen kunnen daar ook projectjes op publiceren, https://www.instructables.com/
* Instructables kunnen we wellicht ook inzetten in het lesmateriaal. Leerlingen kunnen daar ook projectjes op publiceren, https://www.instructables.com/
* Classroom activities for the busy teacher, gebaseerd op de Lego Mindstorms EV3, http://www.damienkee.com/classroom-activities-ev3/
* Classroom activities for the busy teacher, gebaseerd op de Lego Mindstorms EV3, http://www.damienkee.com/classroom-activities-ev3/
* Rolfs maakbare wereld van Rolf Hut over hoe je zelf dingen kunt bouwen, zie https://www.bol.com/nl/p/rolfs-maakbare-wereld/9200000040709951/


== Robots ==
== Robots ==

Versie van 4 okt 2017 15:04

Arduino

Tinkering:

Robots

  • Leaphy, een project geïnitieerd door Olivier van Beekum, waarbij (basisschool) leerlingen een robot in elkaar kunnen zetten en programmeren, zie: https://leaphy.nl/.

Software

Tinkercad, een virtuele omgeving / softwarepakket waarin leerlingen een prototype kunnen maken, zie: https://www.tinkercad.com/

Maatschappelijke gevolgen

https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/rsa-blogs/2017/09/8-key-takeaways-from-our-new-report-on-ai-robotics-and-automation

Boeken over robotica

Nieuwsitems