Project:Physical Computing/Externe bronnen physical computing: verschil tussen versies

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
== Physical Computing Courses ==
* Robotics and Physical Computing using Arduino, Stony Brook University, https://sites.google.com/a/stonybrook.edu/its102/home
== Arduino ==
== Arduino ==
* Blimp: leerlingen implementeren een Blimp: een ballon die op stabiele hoogte kan blijven hangen met behulp van een Arduino, zie: https://sites.google.com/site/hogeropmetarduino/home
* Blimp: leerlingen implementeren een Blimp: een ballon die op stabiele hoogte kan blijven hangen met behulp van een Arduino, zie: https://sites.google.com/site/hogeropmetarduino/home

Versie van 29 nov 2017 14:18

Physical Computing Courses

Arduino

Tinkering:

Robots

  • Leaphy, een project geïnitieerd door Olivier van Beekum, waarbij (basisschool) leerlingen een robot in elkaar kunnen zetten en programmeren, zie: https://leaphy.nl/.

Software

Tinkercad, een virtuele omgeving / softwarepakket waarin leerlingen een prototype kunnen maken, zie: https://www.tinkercad.com/

Maatschappelijke gevolgen

https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/rsa-blogs/2017/09/8-key-takeaways-from-our-new-report-on-ai-robotics-and-automation

NLT modules

Boeken over robotica

Nieuwsitems

Chirurg robot's

Zelfrijdende auto's