Project:Physical Computing: verschil tussen versies
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{Zijbalk Physical Computing}} | {{Zijbalk Physical Computing}} | ||
== Physical Computing | == Physical Computing == | ||
Het doel van de module is docenten en leerlingen kaders en ondersteuning bieden. Dat betekent dat de module het volgende gaat bieden. | |||
== Resultaten == | == Resultaten == |
Versie van 8 sep 2017 11:01
Physical Computing
Het doel van de module is docenten en leerlingen kaders en ondersteuning bieden. Dat betekent dat de module het volgende gaat bieden.
Resultaten
De belangrijkste resultaten van dit project zijn te vinden in het hoofdgedeelte van de wiki (hoofdnaamruimte): zie Physical Computing-thema en de navigatiebalk rechts.
Leerlingenmateriaal
Leerdoelen
- Omschrijf in voor leerlingen te begrijpen taal wat ze moeten kennen en kunnen.
Voorkennis
- Geef aan welke voorkennis nodig is om module uit te voeren.
- Geef aanwijzingen voor verwerven ontbrekende voorkennis op klas 4+-niveau.
Verwerving
- Theorie, opdrachten, bronnen, verschillende werkvormen, inclusief praktisch werk.
Verwerking
- Bij voorkeur open en/of complexe opdrachten.
Toetsing
Omschrijving in criteria: Omvat toetsen/toetsvormen, passend bij gebruikte werkvormen en leerdoelen
- indien passend als toetsvorm: voorbeeld schriftelijke eindtoets met antwoordmodel en norm
- indien passend als toetsvorm: beschrijving van producten die door kandidaten opgeleverd dienen te worden, met antwoordmodel (bijv. rubrics) en norm
- indien van toepassing: inclusief procestoetsing
- indien van toepassing: suggestie voor weging verschillende toetscomponenten
- bij voorkeur ook: digitale diagnostische toetsen + norm
Docentenmateriaal
Nascholing
Hoewel de nascholing van docenten officieel niet tot dit project hoort, zal tijdens dit project een eerste versie van het materiaal voor de nascholing ontwikkeld worden. Ook dit materiaal is via de wiki beschikbaar.
Organisatie
Team
Voorbereiding
Agenda en bijeenkomsten
Planning (en voortgang)
- /Planning (en voortgang)
Opmerkingen
- gebruiken we het thema of de naam van de module als categorie? dat maakt het wel gemakkelijker om de verschillende onderdelen bij elkaar te zoeken, ook in het overzicht van alle pagina's.
- wat is de beoogde omvang van het lesmateriaal (mogelijk afgezien van het achtergrondmateriaal)?
- hoeveel bladzijden (hoeveel woorden?) zijn redelijk per SLU? => 1 a 2 pagina's per SLU
- (natuurlijk hangt dat af van het soort werk - vgl. een tutorial of een wiskundige tekst/programmatekst...)
- de toetsbaarheid van de leerlingen-resultaten speelt een belangrijke rol
- formatieve toetsen als onderdeel van het leesmateriaal
- criteria voor de beoordeling van praktische opdrachten (Rubrics?)
- ik heb een sterke voorkeur voor "mastery based learning": leerlingen ronden een onderdeel pas af als ze dit "goed" beheersen. Dit is voor volgende onderdelen een ingangseis: je hebt de basis van de voorafgaande onderdelen nodig.
- om na te gaan op welke manier de exameneisen in het lesmateriaal verwerkt zijn, is het nodig om deze te identificeren.
- moeten we per eis een pagina opnemen? Eventueel hiërarchisch, per domein/thema?
- we verfijnen deze eisen ook verder in concepten en leerdoelen; hoe is de relatie met de exameneisen?
- een leerdoel kan bijv. meerdere exameneisen adresseren.
Als we de wiki gebruiken, is het dan voldoende om alleen de actuele versie te beschrijven (met de historie van de afzonderlijke onderdelen); of moeten we ook een historische versie kunnen vastleggen, voor het totale product?
Nuttige links
- http://swcarpentry.github.io/lesson-example/01-design/
- de manier van werken bij software carpentry lessen.
- /Materiaal van elders