Project:Assessment: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '== Assessment == == Formatieve toetsen == === Project Qantum === Op de CAS-conferentie (Computing at School) in Birmingham op 17 juni j.l.. werd project Quantum g...') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
== Assessment == | == Assessment == | ||
== Gebruik van assessment bij het ontwikkelen van lesmateriaal == | |||
Bij de cursussen van Software Carpentry worden eerst de toetsvragen en toetsopdrachten ontwikkeld: deze vormen een "operationele" uitwerking van de leerdoelen. Vervolgens wordt daarbij de rest van het lesmateriaal ontwikkeld. Voor meer details over deze manier van werken, zie: http://swcarpentry.github.io/lesson-example/01-design/ | |||
== Formatieve toetsen == | == Formatieve toetsen == |
Versie van 13 jul 2017 11:01
Assessment
Gebruik van assessment bij het ontwikkelen van lesmateriaal
Bij de cursussen van Software Carpentry worden eerst de toetsvragen en toetsopdrachten ontwikkeld: deze vormen een "operationele" uitwerking van de leerdoelen. Vervolgens wordt daarbij de rest van het lesmateriaal ontwikkeld. Voor meer details over deze manier van werken, zie: http://swcarpentry.github.io/lesson-example/01-design/
Formatieve toetsen
Project Qantum
Op de CAS-conferentie (Computing at School) in Birmingham op 17 juni j.l.. werd project Quantum gepresenteerd, bedoeld als een “community” voor het maken en gebruiken van formatieve toetsen. Dit lijkt bruikbaar voor het Informatica-materiaal dat hier ontwikkeld wordt.
- de presentatie van Miles Berry hierover: https://docs.google.com/presentation/d/1WoIXEyii1p7kuea0_ngFiSbCvZXBqmA7MhVox62mLDM/edit#slide=id.ga8221843f_00
- de website: https://diagnosticquestions.com
- meer informatie over project Quantum: http://community.computingatschool.org.uk/resources/4382
- de CAS-conferentie in Birmingham:
Voor de toegang tot sommige resources moet je lid van CAS zijn: dat is gratis (voor niet-leerlingen), en zeker de moeite waard.