Netwerken-0/Les4: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 2: | Regel 2: | ||
== Eisen aan het netwerk == | == Eisen aan het netwerk == | ||
== Toetsvragen == | |||
<quiz display="simple"> | |||
{Welke van de volgende toepassingen vraagt de grootste bandbreedte (bitsnelheid): | |||
|type="()"} | |||
+ Video on demand (NetFlix, uitzending gemist). | |||
- VoIP (Voice over IP, internettelefonie). | |||
- e-mail. | |||
- tekst-chat (IRC, WhatsApp). | |||
{Welke van de volgende toepassingen stellen sterke real-time eisen aan het netwerk (eisen een lage latency)? | |||
|type="[]"} | |||
- e-mail. | |||
- file transfer. | |||
+ VoIP (internet telefonie). | |||
+ video conferencing (Skype, Google Hangout) | |||
- het web (bezoeken van webpagina's) | |||
+ multi-player gaming (PC games en console games, bijv. 1st person shooter games) | |||
{Voor welke van de volgende toepassingen is veiligheid (privacy, authenticatie, integriteit) van belang? | |||
|type="[]"} | |||
+ internet-bankieren | |||
+ Wikipedia | |||
+ internet-winkelen | |||
+ VoIP (internet telefonie) | |||
</quiz> |
Huidige versie van 22 jan 2018 om 15:49
Eisen aan het netwerk
Toetsvragen