Project:Physical Computing/Donderdag 11 jan: verschil tussen versies

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
(4 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 3: Regel 3:
* Pilot op Broklede: wat nog te doen
* Pilot op Broklede: wat nog te doen
* Vervolg werksessies
* Vervolg werksessies
Retro - Actiepunten:
* We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2:
** Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot
** Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto
** Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen, wegovergang, segway, etc, etc
* We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten
* We kunnen delen van Robo Sapiens (TV-programma) opnemen in het lesprogramma


Pilot op Broklede:
Pilot op Broklede:
* Start: ???
* Start: 29 jan
* Leerlingen: ???
* Leerlingen: 15 - 20 leerlingen, 5 VWO-NT
* Student-assistent: Jelmer de Boer
* Student-assistent: Jelmer de Boer
* Opgeleverd:
* Opgeleverd:
** Planning voor de leerlingen
** Bezoek bij HBO of universiteit
** Van alle drie subthema's een onderdeel
** Van alle drie subthema's een onderdeel
** Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken
** Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken
Regel 14: Regel 25:
** In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode
** In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode
** Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten
** Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten
** Het leerlingmateriaal is voorzien van voorbeelduitwerkingen van de opgaven en opdrachten.
** Waar mogelijk is het leerlingmateriaal onafhankelijk van het platform (Arduino, Micro:bit, Lego Mindstorms) beschreven


Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen:
Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen:
Regel 21: Regel 30:
* Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen.
* Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen.
* Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module.
* Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module.
Volgende bijeenkomsten:
* 17 jan: Martin en Remie, online
* 25 jan: Martin en Leen, bij Leen
* 31 jan of 1 feb: Martin, bij Remie
* 14 feb: Martin en Remie, online
Martin stuurt een datumprikker voor een volgend live overleg

Huidige versie van 11 jan 2018 om 18:00

Agenda:

  • Retro
  • Pilot op Broklede: wat nog te doen
  • Vervolg werksessies

Retro - Actiepunten:

  • We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2:
    • Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot
    • Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto
    • Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen, wegovergang, segway, etc, etc
  • We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten
  • We kunnen delen van Robo Sapiens (TV-programma) opnemen in het lesprogramma


Pilot op Broklede:

  • Start: 29 jan
  • Leerlingen: 15 - 20 leerlingen, 5 VWO-NT
  • Student-assistent: Jelmer de Boer
  • Opgeleverd:
    • Planning voor de leerlingen
    • Bezoek bij HBO of universiteit
    • Van alle drie subthema's een onderdeel
    • Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken
    • De leerlingen werken met Arduino's
    • In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode
    • Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten

Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen:

  • Leerlingen houden een logboek bij waarin ze aangeven wat ze hebben gedaan en waar ze tegen aan lopen.
  • Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen.
  • Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module.

Volgende bijeenkomsten:

  • 17 jan: Martin en Remie, online
  • 25 jan: Martin en Leen, bij Leen
  • 31 jan of 1 feb: Martin, bij Remie
  • 14 feb: Martin en Remie, online

Martin stuurt een datumprikker voor een volgend live overleg