Project:Physical Computing/Donderdag 11 jan: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Agenda: * Retro * Pilot op Broklede: wat nog te doen * Vervolg werksessies Pilot op Broklede: * Start: ??? * Leerlingen: ??? * Student-assistent: Jelmer de Boer *...') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 3: | Regel 3: | ||
* Pilot op Broklede: wat nog te doen | * Pilot op Broklede: wat nog te doen | ||
* Vervolg werksessies | * Vervolg werksessies | ||
Retro - Actiepunten: | |||
* We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2: | |||
** Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot | |||
** Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto | |||
** Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen, wegovergang, segway, etc, etc | |||
* We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten | |||
* We kunnen delen van Robo Sapiens (TV-programma) opnemen in het lesprogramma | |||
Pilot op Broklede: | Pilot op Broklede: | ||
* Start: | * Start: 29 jan | ||
* Leerlingen: | * Leerlingen: 15 - 20 leerlingen, 5 VWO-NT | ||
* Student-assistent: Jelmer de Boer | * Student-assistent: Jelmer de Boer | ||
* Opgeleverd: | * Opgeleverd: | ||
** Planning voor de leerlingen | |||
** Bezoek bij HBO of universiteit | |||
** Van alle drie subthema's een onderdeel | ** Van alle drie subthema's een onderdeel | ||
** Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken | ** Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken | ||
Regel 14: | Regel 25: | ||
** In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode | ** In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode | ||
** Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten | ** Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten | ||
Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen: | Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen: | ||
* Leerlingen houden een logboek bij waarin ze aangeven wat ze hebben gedaan en waar ze tegen aan lopen. | * Leerlingen houden een logboek bij waarin ze aangeven wat ze hebben gedaan en waar ze tegen aan lopen. | ||
* Docent en | * Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen. | ||
* Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module. | * Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module. | ||
Volgende bijeenkomsten: | |||
* 17 jan: Martin en Remie, online | |||
* 25 jan: Martin en Leen, bij Leen | |||
* 31 jan of 1 feb: Martin, bij Remie | |||
* 14 feb: Martin en Remie, online | |||
Martin stuurt een datumprikker voor een volgend live overleg |
Huidige versie van 11 jan 2018 om 18:00
Agenda:
- Retro
- Pilot op Broklede: wat nog te doen
- Vervolg werksessies
Retro - Actiepunten:
- We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2:
- Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot
- Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto
- Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen, wegovergang, segway, etc, etc
- We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten
- We kunnen delen van Robo Sapiens (TV-programma) opnemen in het lesprogramma
Pilot op Broklede:
- Start: 29 jan
- Leerlingen: 15 - 20 leerlingen, 5 VWO-NT
- Student-assistent: Jelmer de Boer
- Opgeleverd:
- Planning voor de leerlingen
- Bezoek bij HBO of universiteit
- Van alle drie subthema's een onderdeel
- Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken
- De leerlingen werken met Arduino's
- In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode
- Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten
Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen:
- Leerlingen houden een logboek bij waarin ze aangeven wat ze hebben gedaan en waar ze tegen aan lopen.
- Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen.
- Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module.
Volgende bijeenkomsten:
- 17 jan: Martin en Remie, online
- 25 jan: Martin en Leen, bij Leen
- 31 jan of 1 feb: Martin, bij Remie
- 14 feb: Martin en Remie, online
Martin stuurt een datumprikker voor een volgend live overleg