Project:Physical Computing/Externe bronnen physical computing: verschil tussen versies

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
 
(7 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
== Physical Computing Courses ==
* Robotics and Physical Computing using Arduino, Stony Brook University, https://sites.google.com/a/stonybrook.edu/its102/home
* ITP Physical Computing, Tisch School of the Arts NYU, met verwijzingen naar interessant filmpjes over sensoren etc, https://itp.nyu.edu/physcomp/lessons/sensors-the-basics/
** Sensoren, datasheets, testen: https://itp.nyu.edu/physcomp/lessons/sensors-the-basics/ en algemeen: https://itp.nyu.edu/physcomp/
** Debuggen: https://vimeo.com/channels/debugging
== Arduino ==
== Arduino ==
* Blimp: leerlingen implementeren een Blimp: een ballon die op stabiele hoogte kan blijven hangen met behulp van een Arduino, zie: https://sites.google.com/site/hogeropmetarduino/home
* Blimp: leerlingen implementeren een Blimp: een ballon die op stabiele hoogte kan blijven hangen met behulp van een Arduino, zie: https://sites.google.com/site/hogeropmetarduino/home
Regel 11: Regel 17:
* Op Instructables staat een hele aardige Arduino-gids, http://www.instructables.com/id/Beginner-Arduino/
* Op Instructables staat een hele aardige Arduino-gids, http://www.instructables.com/id/Beginner-Arduino/


Tinkering:
== Micro:bit ==
Voorbeelden van Micro:bit projecten: [https://www.youtube.com/channel/UCye7YlvFUUQ1dSy0WZZ1T_Q/videos Microsoft MakeCode]
 
== Tinkering ==
* Instructables kunnen we wellicht ook inzetten in het lesmateriaal. Leerlingen kunnen daar ook projectjes op publiceren, https://www.instructables.com/
* Instructables kunnen we wellicht ook inzetten in het lesmateriaal. Leerlingen kunnen daar ook projectjes op publiceren, https://www.instructables.com/
* Classroom activities for the busy teacher, gebaseerd op de Lego Mindstorms EV3, http://www.damienkee.com/classroom-activities-ev3/
* Classroom activities for the busy teacher, gebaseerd op de Lego Mindstorms EV3, http://www.damienkee.com/classroom-activities-ev3/
Regel 20: Regel 29:


== Software ==
== Software ==
Tinkercad, een virtuele omgeving / softwarepakket waarin leerlingen een prototype kunnen maken, zie: https://www.tinkercad.com/
* Tinkercad, een virtuele omgeving / softwarepakket waarin leerlingen een prototype kunnen maken (kies voor Circuits), zie: https://www.tinkercad.com/
 
== Eindige automaten ==
* Programmeren op basis van FSM, zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Automata-based_programming


== Maatschappelijke gevolgen ==
== Maatschappelijke gevolgen ==

Huidige versie van 17 jan 2018 om 13:40

Physical Computing Courses

Arduino

Micro:bit

Voorbeelden van Micro:bit projecten: Microsoft MakeCode

Tinkering

Robots

  • Leaphy, een project geïnitieerd door Olivier van Beekum, waarbij (basisschool) leerlingen een robot in elkaar kunnen zetten en programmeren, zie: https://leaphy.nl/.

Software

  • Tinkercad, een virtuele omgeving / softwarepakket waarin leerlingen een prototype kunnen maken (kies voor Circuits), zie: https://www.tinkercad.com/

Eindige automaten

Maatschappelijke gevolgen

https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/rsa-blogs/2017/09/8-key-takeaways-from-our-new-report-on-ai-robotics-and-automation

NLT modules

Boeken over robotica

Nieuwsitems

Chirurg robot's

Zelfrijdende auto's