Project:Physical Computing/Donderdag 11 jan: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 8: | Regel 8: | ||
** Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot | ** Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot | ||
** Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto | ** Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto | ||
** Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen | ** Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen, wegovergang, segway, etc, etc | ||
* We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten | * We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten | ||
* We kunnen delen van Robo Sapiens (TV-programma) opnemen in het lesprogramma | * We kunnen delen van Robo Sapiens (TV-programma) opnemen in het lesprogramma | ||
Pilot op Broklede: | Pilot op Broklede: |
Versie van 11 jan 2018 17:43
Agenda:
- Retro
- Pilot op Broklede: wat nog te doen
- Vervolg werksessies
Retro - Actiepunten:
- We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2:
- Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot
- Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto
- Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen, wegovergang, segway, etc, etc
- We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten
- We kunnen delen van Robo Sapiens (TV-programma) opnemen in het lesprogramma
Pilot op Broklede:
- Start: 29 jan
- Leerlingen: 15 - 20 leerlingen, 5 VWO-NT
- Student-assistent: Jelmer de Boer
- Opgeleverd:
- Planning voor de leerlingen
- Bezoek bij HBO of universiteit
- Van alle drie subthema's een onderdeel
- Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken
- De leerlingen werken met Arduino's
- In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode
- Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten
Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen:
- Leerlingen houden een logboek bij waarin ze aangeven wat ze hebben gedaan en waar ze tegen aan lopen.
- Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen.
- Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module.