Project:Physical Computing/Donderdag 11 jan: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 3: | Regel 3: | ||
* Pilot op Broklede: wat nog te doen | * Pilot op Broklede: wat nog te doen | ||
* Vervolg werksessies | * Vervolg werksessies | ||
Retro - Actiepunten: | |||
* We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2: | |||
** Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot | |||
** Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto | |||
** Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen | |||
* We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten | |||
Pilot op Broklede: | Pilot op Broklede: |
Versie van 11 jan 2018 17:18
Agenda:
- Retro
- Pilot op Broklede: wat nog te doen
- Vervolg werksessies
Retro - Actiepunten:
- We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2:
- Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot
- Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto
- Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen
- We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten
Pilot op Broklede:
- Start: ???
- Leerlingen: ???
- Student-assistent: Jelmer de Boer
- Opgeleverd:
- Van alle drie subthema's een onderdeel
- Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken
- De leerlingen werken met Arduino's
- In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode
- Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten
- Het leerlingmateriaal is voorzien van voorbeelduitwerkingen van de opgaven en opdrachten.
- Waar mogelijk is het leerlingmateriaal onafhankelijk van het platform (Arduino, Micro:bit, Lego Mindstorms) beschreven
Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen:
- Leerlingen houden een logboek bij waarin ze aangeven wat ze hebben gedaan en waar ze tegen aan lopen.
- Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen.
- Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module.