Overleg:Workshop micro:bit: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Samenvatting voor de docenten-mailing:') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
Samenvatting voor de docenten-mailing: | Samenvatting voor de docenten-mailing: | ||
De micro:bit is een kleine computerbordje met enkele ingebouwde sensoren en actuatoren. | |||
Leerlingen leren hiermee de beginselen van het programmeren en van het meten en besturen met computers (Physical Computing). | |||
De micro:bit is erg laagdrempelig: onderbouwleerlingen kunnen er probleemloos mee aan de slag, met een "blokjestaal". | |||
Gevorderde leerlingen programmeren de micro:bit in Python. Voor hen heeft de micro:bit een hoog plafond, | |||
door deze uit te breiden met externe sensoren en actuatoren. | |||
Deze micro:bit workshop is zowel voor beginners als voor gevorderden geschikt. |
Huidige versie van 11 sep 2019 om 18:18
Samenvatting voor de docenten-mailing:
De micro:bit is een kleine computerbordje met enkele ingebouwde sensoren en actuatoren. Leerlingen leren hiermee de beginselen van het programmeren en van het meten en besturen met computers (Physical Computing). De micro:bit is erg laagdrempelig: onderbouwleerlingen kunnen er probleemloos mee aan de slag, met een "blokjestaal". Gevorderde leerlingen programmeren de micro:bit in Python. Voor hen heeft de micro:bit een hoog plafond, door deze uit te breiden met externe sensoren en actuatoren.
Deze micro:bit workshop is zowel voor beginners als voor gevorderden geschikt.