Project:Arduino: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(→Doelen) |
|||
Regel 19: | Regel 19: | ||
* herhaling van concepten, in verschillende vormen | * herhaling van concepten, in verschillende vormen | ||
* software/programmeren: in het begin zo eenvoudig mogelijk | * software/programmeren: in het begin zo eenvoudig mogelijk | ||
** geschikt voor gebruik van mBlock | |||
** de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1) | ** de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1) | ||
* 1e stap: nabouwen van een bestaand ontwerp | |||
* veel experimenteren; veel kleine experimenten | |||
** niet alleen nabouwen | |||
** experimenteren om begrip te vergroten | |||
** ontwerpen van experimenten vanuit begrip | |||
* | * |
Versie van 25 mei 2016 16:41
Arduino: achtergronden
Doelen
Uiteindelijk:
- leerlingen kunnen zelfstandig, constructief en creatief met Arduino's aan de slag.
- gebruik van referentiemateriaal (niet alleen tutorials)
- ontwerpen van eigen hardware en software
- leerlingen gebruiken en integreren kennis van wiskunde en natuurkunde in hun Arduino-kennis en vaardigheden
- leerlingen gebruiken Arduino's om informatica te begrijpen; en omgekeerd
- leerlingen kunnen Arduino-systemen als bouwdooos begrijpen en gebruiken
- leerlingen kunnen een schema lezen en omzetten in een schakeling op het breadboard
Manier van werken
- kleine stappen
- bij voorkeur: 1 nieuw concept per stap
- zo mogelijk: testen van elke stap
- herhaling van concepten, in verschillende vormen
- software/programmeren: in het begin zo eenvoudig mogelijk
- geschikt voor gebruik van mBlock
- de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1)
- 1e stap: nabouwen van een bestaand ontwerp
- veel experimenteren; veel kleine experimenten
- niet alleen nabouwen
- experimenteren om begrip te vergroten
- ontwerpen van experimenten vanuit begrip