Project:Arduino: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 3: Regel 3:
== Doelen ==
== Doelen ==


Uiteindelijk:
* leerlingen kunnen zelfstandig, constructief en creatief met Arduino's aan de slag.
* leerlingen kunnen zelfstandig, constructief en creatief met Arduino's aan de slag.
** gebruik van referentiemateriaal (niet alleen tutorials)
** gebruik van referentiemateriaal (niet alleen tutorials)
Regel 8: Regel 9:
* leerlingen gebruiken en integreren kennis van wiskunde en natuurkunde in hun Arduino-kennis en vaardigheden
* leerlingen gebruiken en integreren kennis van wiskunde en natuurkunde in hun Arduino-kennis en vaardigheden
* leerlingen gebruiken Arduino's om informatica te begrijpen; en omgekeerd
* leerlingen gebruiken Arduino's om informatica te begrijpen; en omgekeerd
* leerlingen kunnen Arduino-systemen als bouwdooos begrijpen en gebruiken
* leerlingen kunnen Arduino-systemen als ''bouwdooos'' begrijpen en gebruiken
* leerlingen kunnen een schema lezen en omzetten in een schakeling op het breadboard


== Manier van werken ==
== Manier van werken ==

Versie van 25 mei 2016 16:26

Arduino: achtergronden

Doelen

Uiteindelijk:

  • leerlingen kunnen zelfstandig, constructief en creatief met Arduino's aan de slag.
    • gebruik van referentiemateriaal (niet alleen tutorials)
    • ontwerpen van eigen hardware en software
  • leerlingen gebruiken en integreren kennis van wiskunde en natuurkunde in hun Arduino-kennis en vaardigheden
  • leerlingen gebruiken Arduino's om informatica te begrijpen; en omgekeerd
  • leerlingen kunnen Arduino-systemen als bouwdooos begrijpen en gebruiken
  • leerlingen kunnen een schema lezen en omzetten in een schakeling op het breadboard

Manier van werken

  • kleine stappen
    • bij voorkeur: 1 nieuw concept per stap
  • zo mogelijk: testen van elke stap
  • herhaling van concepten, in verschillende vormen
  • software/programmeren: in het begin zo eenvoudig mogelijk
    • de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1)