Project:Arduino: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Regel 21: | Regel 21: | ||
** geschikt voor gebruik van mBlock | ** geschikt voor gebruik van mBlock | ||
** de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1) | ** de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1) | ||
* 1e stap: nabouwen van een bestaand ontwerp | * 1e stap: zorgvuldig nabouwen van een bestaand ontwerp (hardware en software) | ||
* veel experimenteren; veel kleine experimenten | ** vragen aan de hand van ontwerp | ||
** daarna: veel experimenteren; veel kleine experimenten | |||
** experimenteren om begrip te vergroten | ** experimenteren om begrip te vergroten | ||
** ontwerpen van experimenten vanuit begrip | ** ontwerpen van experimenten vanuit begrip | ||
Versie van 25 mei 2016 16:43
Arduino: achtergronden
Doelen
Uiteindelijk:
- leerlingen kunnen zelfstandig, constructief en creatief met Arduino's aan de slag.
- gebruik van referentiemateriaal (niet alleen tutorials)
- ontwerpen van eigen hardware en software
- leerlingen gebruiken en integreren kennis van wiskunde en natuurkunde in hun Arduino-kennis en vaardigheden
- leerlingen gebruiken Arduino's om informatica te begrijpen; en omgekeerd
- leerlingen kunnen Arduino-systemen als bouwdooos begrijpen en gebruiken
- leerlingen kunnen een schema lezen en omzetten in een schakeling op het breadboard
Manier van werken
- kleine stappen
- bij voorkeur: 1 nieuw concept per stap
- zo mogelijk: testen van elke stap
- herhaling van concepten, in verschillende vormen
- software/programmeren: in het begin zo eenvoudig mogelijk
- geschikt voor gebruik van mBlock
- de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1)
- 1e stap: zorgvuldig nabouwen van een bestaand ontwerp (hardware en software)
- vragen aan de hand van ontwerp
- daarna: veel experimenteren; veel kleine experimenten
- experimenteren om begrip te vergroten
- ontwerpen van experimenten vanuit begrip