Project:Arduino: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(→Doelen) |
|||
Regel 11: | Regel 11: | ||
== Manier van werken == | == Manier van werken == | ||
* kleine stappen | |||
** bij voorkeur: 1 nieuw concept per stap | |||
* zo mogelijk: testen van elke stap | |||
* herhaling van concepten, in verschillende vormen | |||
* software/programmeren: in het begin zo eenvoudig mogelijk | |||
** de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1) | |||
* |
Versie van 25 mei 2016 16:25
Arduino: achtergronden
Doelen
- leerlingen kunnen zelfstandig, constructief en creatief met Arduino's aan de slag.
- gebruik van referentiemateriaal (niet alleen tutorials)
- ontwerpen van eigen hardware en software
- leerlingen gebruiken en integreren kennis van wiskunde en natuurkunde in hun Arduino-kennis en vaardigheden
- leerlingen gebruiken Arduino's om informatica te begrijpen; en omgekeerd
- leerlingen kunnen Arduino-systemen als bouwdooos begrijpen en gebruiken
Manier van werken
- kleine stappen
- bij voorkeur: 1 nieuw concept per stap
- zo mogelijk: testen van elke stap
- herhaling van concepten, in verschillende vormen
- software/programmeren: in het begin zo eenvoudig mogelijk
- de hardware kan dan iets lastiger worden (bijv. pulldown-weerstanden, 2 schakelaars i.p.v. 1)