Badges/Web-2

Uit basis
< Badges
Versie door Eelco (overleg | bijdragen) op 18 mrt 2016 om 09:39 (Eelco heeft de pagina Badges/Web-1 hernoemd naar Badges/Web-2 zonder een doorverwijzing achter te laten)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Badge-status: In bewerking
Module: HTML-1
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge HTML-1: dynamische webpagina's

Je kunt een eenvoudige dynamische webpagina maken, met behulp van server-side scripting (bijv. in Python).

Evidence

Een zelfgemaakte eenvoudige website met dynamische webpagina's, met sessies en gebruikers. Deze website moet gevalideerd zijn. Je kunt uitleggen hoe deze website werkt.

De website moet gepubliceerd zijn op het web.

Voorkennis

Python-1 (tekst); HTML-0; Web-0

Inhoud

Je kent de volgende begrippen, en kunt deze toepassen in een eenvoudige website:

HTML

  • formulieren (forms)
  • input-elementen
  • formulier-actie (GET, POST)
  • submit (-button)

HTTP

  • GET, POST request; idempotentie van GET
  • request-parameters

Server-side scripting:

  • templates en parameter-substitutie
  • database voor persistentie van data; database-queries
  • sessions: cookies; headers
  • gebruikers: identificatie en authenticatie

Je kunt de interactie tussen de client (browser) en de server beschrijven, bij de afhandeling van een html-formulier.

Algemene concepten

  • templates, tekst-substitutie
  • persistentie van data, databases
  • stateful en stateless interacties
  • idempotentie van operaties

Hulpmiddelen

  • server-side scripting: testen, gebruik van logfiles