Badges/Unity-0: verschil tussen versies
k (1 versie geïmporteerd) |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{Badge-status | |||
|status=Alpa | |||
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:Anoniem|Anoniem]] | |||
|module=[[heeft-module:: Modules/Unity-0|Unity-0]]}} | |||
{{Zijbalk Badges}} | {{Zijbalk Badges}} | ||
== Badge-omschrijving Unity - 0 == | == Badge-omschrijving Unity - 0 == | ||
Versie van 16 mrt 2016 16:48
Badge-omschrijving Unity - 0
Je bent bekend bent met de basis van Unity. Je weet hoe je een project aan kan maken, hoe je een scene kan vullen met objecten, hoe je sprites toe kan voegen en je kan scripten binnen unity 2D.
Beschrijving
Bij deze badge gaat het echt om de basiskennis van Unity, waarbij ingegaan wordt op 2D games en Unity scripting.
Elementaire kennis van Unity
- Unity projects
- Editor mode
- Scene view mode
- Ortographic camera
- Transform tools in 2D
- Sprites
- Spritesheets
- Layers
- Physics
- 2D physics vs. 3D physics
- 2D physics in combinatie met 3D
- Colliders
- Rigidbody 2D
- Collider 2D
- Collider 2D Components
- Trigger
- Materials
Scripting
- Scripts als behaviour componenten
- Variabelen en functies
- Awake en Start functies
- Update en FixedUpdate functies
- 2D Character Controllers
- Lopen
- Springen
Professioneel gedrag
Bij Unity scripts wordt geprogrammeerd en programmeren is teamwork! Dat betekent dat de code die jij de één schrijft ook snel begrepen moet worden door een ander. Voor de computer maakt het niet uit hoe jij je code opmaakt. Zo mag je zelfs al je code op één hele lange regel kwijt, maar is dat handig en leesbaar voor een ander? Absoluut niet! Belangrijk is dat je laat zien dat je code overzichtelijk is door je te houden aan een aantal conventies. Zie bijvoorbeeld de volgende webpagina waarop wordt uitgelegd hoe je code eruit moet zien: [1]
Gebruik van hulpmiddelen
- Unity - Game Engine
Vaardigheden
- Maken van een eenvoudige game met de genoemde hulpmiddelen
Evidence/criteria
Je moet (zelf) een eenvoudige 2D-Unity game maken, waarbij je onder meer gebruik maakt van de componenten zoals hierboven genoemd. Je moet je docent deze game demonstreren, kunnen uitleggen hoe deze werkt en hoe de verschillende componenten binnen de game naar voren komen.