Badges/Unity-2D-0: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 6: Regel 6:


== Badge-omschrijving Unity-2D-0 ==
== Badge-omschrijving Unity-2D-0 ==
In deze module maak je kennis met Unity3D, om specifiek te zijn met het ontwikkelen van 2D Project in Unity3D. Unity is een cross-platform 3D-engine en een gebruiksvriendelijke ontwikkelomgeving. Met Unity kun je mobile games, desktop, web en consoles applicaties ontwikkelen. 


Voor dit project ontwikkelen van een game die gespeeld kan worden op je computer, en kan afgespeeld worden in een browser. Het concept is een 2D side scrolling game, zoals de oude mario.


Als resultaat van deze module laat je een eigen game zien, waarin je de verschillende elementen die in de lessen behandeld worden, demonstreert. Je bent vrij in de keuze van het onderwerp en de verdere invulling van je game.


== Beschrijving ==
 
----
De onderwerpen die aan bod komen:
* Unity interface
* Unity Key features
* Sprites
* Character rigging
* Animation
* AI enemies
* C# Scripting
* User interface
* Export
 
 
== Lesmateriaal ==
Voor het ontwikkelen van de game, zijn er 6 lessen gemaakt:
(de titels van de lessen zijn in het Engels, maar de les zelf is in het Nederlands)
 
Les 1: [ Start up Unity project] <br>
Les 2: [ Props setup] <br>
Les 3: [ Character setup] <br>
Les 4: [ Creating an animation] <br>
Les 5: [ Scripting the movement] <br>
Les 6: [ Gameplay] <br>
 
Voor de game, heb je een unity package nodig. In deze package zitten objecten en andere items die je nodig hebt om de game te maken. Deze Unity package kan je [https://drive.google.com/open?id=0B5SPbF_W4F5rT0w3UGdjcmFvZ3M  hier] downloaden.
 
== Wanneer verdien je de badge? ==
Je hebt de badge verdient als je alle lessen heb gemaakt en je je eigen game hebt ontwikkeld.
 
== Vragen ==
Heb je vragen of loop je ergens tegenaan? Plaats je vraag dan op Outofbounds onder de categorie Unity: https://outofbounds.infvo.nl/c/unity

Versie van 4 aug 2017 13:29

Badge-status: Beta
  • versie: 0.0
  • auteur: Romy
Module: Unity-2D-0
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge-omschrijving Unity-2D-0

In deze module maak je kennis met Unity3D, om specifiek te zijn met het ontwikkelen van 2D Project in Unity3D. Unity is een cross-platform 3D-engine en een gebruiksvriendelijke ontwikkelomgeving. Met Unity kun je mobile games, desktop, web en consoles applicaties ontwikkelen.

Voor dit project ontwikkelen van een game die gespeeld kan worden op je computer, en kan afgespeeld worden in een browser. Het concept is een 2D side scrolling game, zoals de oude mario.

Als resultaat van deze module laat je een eigen game zien, waarin je de verschillende elementen die in de lessen behandeld worden, demonstreert. Je bent vrij in de keuze van het onderwerp en de verdere invulling van je game.



De onderwerpen die aan bod komen:

  • Unity interface
  • Unity Key features
  • Sprites
  • Character rigging
  • Animation
  • AI enemies
  • C# Scripting
  • User interface
  • Export


Lesmateriaal

Voor het ontwikkelen van de game, zijn er 6 lessen gemaakt: (de titels van de lessen zijn in het Engels, maar de les zelf is in het Nederlands)

Les 1: [ Start up Unity project]
Les 2: [ Props setup]
Les 3: [ Character setup]
Les 4: [ Creating an animation]
Les 5: [ Scripting the movement]
Les 6: [ Gameplay]

Voor de game, heb je een unity package nodig. In deze package zitten objecten en andere items die je nodig hebt om de game te maken. Deze Unity package kan je hier downloaden.

Wanneer verdien je de badge?

Je hebt de badge verdient als je alle lessen heb gemaakt en je je eigen game hebt ontwikkeld.

Vragen

Heb je vragen of loop je ergens tegenaan? Plaats je vraag dan op Outofbounds onder de categorie Unity: https://outofbounds.infvo.nl/c/unity