Badges/Unity-3D-0: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
(6 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 11: Regel 11:


Als resultaat van deze module laat je een eigen game zien, waarin je verschillende elementen die in de les behandeld worden laat zien. Je bent vrij in de keuze van het onderwerp en de verdere invulling van je game.
Als resultaat van deze module laat je een eigen game zien, waarin je verschillende elementen die in de les behandeld worden laat zien. Je bent vrij in de keuze van het onderwerp en de verdere invulling van je game.
----
   
   
De onderwerpen die aan bod komen:
De onderwerpen die aan bod komen:
* Startup
Startup
* Key features
Key features
* Terrein
Terrein
* Player movement
Player movement
* AI Enemy
AI Enemy
* UI
UI
* Exporteren
Exporteren




Regel 27: Regel 28:
Voor het ontwikkelen van de game, zijn er 6 lessen gemaakt:  
Voor het ontwikkelen van de game, zijn er 6 lessen gemaakt:  


Les 1: [https://drive.google.com/open?id=0B5SPbF_W4F5rN3dqc2c5ODVnOG8 Unity basics] <br>
Les 2: [https://drive.google.com/open?id=0B5SPbF_W4F5rTUttdXoyMFQ2NUk Level design] <br>
Les 3: [https://drive.google.com/open?id=0B5SPbF_W4F5rM2ZORHlqNmdsZnc Player setup] <br>
Les 4: [https://drive.google.com/open?id=0B5SPbF_W4F5rWnY1M3g1Zm5NVEE Enemy] <br>
Les 5: [https://drive.google.com/open?id=0B5SPbF_W4F5rM0Exa3U5QnljQjg Gameplay] <br>
Les 6: [https://drive.google.com/open?id=0B5SPbF_W4F5rQkFVUm1kVktJOGM De game afronden] <br>
Voor de game, heb je een unity package nodig. In deze package zitten objecten en andere items die je nodig hebt om de game te maken. Deze Unity package kan je [https://drive.google.com/file/d/0B5SPbF_W4F5rdkh5U2U2Ukh1aHc/view?usp=sharing hier] downloaden.


== Blender objecten importeren ==
Heb je de badge Blender-0 behaald? Je kan blender objecten importeren in Unity om vervolgens in je game te gebruiken!


Om een Blender object te importeren, moet Blender geinstaleerd zijn op je computer. Zorg ervoor dat je gemaakte Blender object als enige in het .blend file staat. Dit .blend file, kan je vervolgens plaatsen in je Assets folder van je Unity project. Let op dat Textures (en diffuse colors) vanuit Blender niet mee worden geimporteerd naar Unity. Heb je een texture op je object in Blender? Upload dit texture file dan ook naar Unity.


== Wanneer verdien je de badge? ==
== Wanneer verdien je de badge? ==
Je hebt de badge verdient als je alle lessen heb gemaakt en je je eigen game hebt ontwikkeld.
Je hebt de badge verdient als je alle lessen heb gemaakt en je je eigen game hebt ontwikkeld.
== Vragen ==
Heb je vragen of loop je ergens tegenaan? Plaats je vraag dan op Outofbounds onder de categorie Unity: https://outofbounds.infvo.nl/c/unity

Huidige versie van 8 feb 2017 om 14:52

Badge-status: Beta
  • versie: 0.0
  • auteur: Romy
Module: Unity-3D-0
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge-omschrijving Unity-3D-0

Voor dit project ontwikkelen we een game die gespeeld kan worden op je computer, en kan afgespeeld worden in een browser. Het concept is een third person, high score game. Een third person game, is een game waarbij de speler het lichaam van de karakter ziet, dit zie je vaak bij shooters en adventures games.

De bedoeling van het spel is, om zoveel mogelijk punten te halen. Als je afgaat worden de punten opgeslagen en kun je opnieuw beginnen. De hoogste score, komt op de startpagina te staan.

Als resultaat van deze module laat je een eigen game zien, waarin je verschillende elementen die in de les behandeld worden laat zien. Je bent vrij in de keuze van het onderwerp en de verdere invulling van je game.


De onderwerpen die aan bod komen:

  • Startup
  • Key features
  • Terrein
  • Player movement
  • AI Enemy
  • UI
  • Exporteren


Lesmateriaal

Voor het ontwikkelen van de game, zijn er 6 lessen gemaakt:

Les 1: Unity basics
Les 2: Level design
Les 3: Player setup
Les 4: Enemy
Les 5: Gameplay
Les 6: De game afronden

Voor de game, heb je een unity package nodig. In deze package zitten objecten en andere items die je nodig hebt om de game te maken. Deze Unity package kan je hier downloaden.

Blender objecten importeren

Heb je de badge Blender-0 behaald? Je kan blender objecten importeren in Unity om vervolgens in je game te gebruiken!

Om een Blender object te importeren, moet Blender geinstaleerd zijn op je computer. Zorg ervoor dat je gemaakte Blender object als enige in het .blend file staat. Dit .blend file, kan je vervolgens plaatsen in je Assets folder van je Unity project. Let op dat Textures (en diffuse colors) vanuit Blender niet mee worden geimporteerd naar Unity. Heb je een texture op je object in Blender? Upload dit texture file dan ook naar Unity.

Wanneer verdien je de badge?

Je hebt de badge verdient als je alle lessen heb gemaakt en je je eigen game hebt ontwikkeld.

Vragen

Heb je vragen of loop je ergens tegenaan? Plaats je vraag dan op Outofbounds onder de categorie Unity: https://outofbounds.infvo.nl/c/unity