Badges/Programmeren in JavaScript-1: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
Regel 1: Regel 1:
{{Badge-status
|status=In bewerking
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:ReneeWitsenburg|Renee Witsenburg]]
|module=[[heeft-module:: Modules/Programmeren_in_JavaScript-1|Programmeren_in_JavaScript-1]]}}
{{Zijbalk Badges}}
== Badge Programmeren in JavaScript-1 ==
=== Evidence/criteria ===
=== Voorkennis ===
* [[Badges/Programmeren_in_JavaScript-0]]
* [[Badges/HTML-1]]
== JavaScript voor het Web ==
== JavaScript voor het Web ==


Met deze badge kun je JavaScript gebruiken in webpagina's en in web-apps.
Met deze badge kun je JavaScript gebruiken in webpagina's en in web-apps.
Voorkennis: JavaScript-0, HTML-1


Je kunt door middel van JavaScript:
Je kunt door middel van JavaScript:

Huidige versie van 16 mrt 2016 om 16:39

Badge-status: In bewerking
Module: Programmeren_in_JavaScript-1
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Programmeren in JavaScript-1

Evidence/criteria

Voorkennis

JavaScript voor het Web

Met deze badge kun je JavaScript gebruiken in webpagina's en in web-apps.

Je kunt door middel van JavaScript:

  • interactie plegen met de DOM (toevoegen, aanpassen en verwijderen van elementen en attributen daarvan);
  • data van de toepassing lokaal opslaan en terughalen (localStorage) - met behulp van JSON;
  • interactie plegen met de server (volgens de AJAX-aanpak);
  • interactie plegen met de gebruiker (via input-elementen en events);

Je kunt dit demonstreren aan de hand van een eigen toepassing waarin deze elementen gebruikt worden.

  • je moet weten hoe de elementen op een "native" manier werken (puur JS, geen jQuery);
  • in je toepassing mag je gebruik maken van jQuery.


Onderwerpen:

  • interactie met de DOM
  • lokaal opslaan van gegevens (localStorage)
  • interactie met de server (AJAX)
  • interactie met de gebruiker
  • events en event-handling.
  • elementair gebruik van JS-objecten
  • elementair gebruik van functies voor events en call-backs