Badges/Web-1: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (Eelco heeft de pagina Badges/HTML-2 hernoemd naar Badges/Web-1 zonder een doorverwijzing achter te laten)
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
|status=In bewerking
|status=In bewerking
|auteur= [[Gebruiker:Eelco|Eelco Dijkstra]]
|auteur= [[Gebruiker:Eelco|Eelco Dijkstra]]
|module=[[Modules/HTML-2|HTML-2]]
|module=[[Modules/Web-1|Web-1]]
}}{{Zijbalk Badges}}
}}{{Zijbalk Badges}}
== Badge HTML-2 ==
== Badge Web-1 ==


=== Samenvatting ===
=== Samenvatting ===
Regel 30: Regel 30:


* Web-0
* Web-0
* HTML-1
* HTML-0
* CSS-0
* CSS-0
* Javascript-0
* Javascript-0

Huidige versie van 18 mrt 2016 om 09:44

Badge-status: In bewerking
Module: Web-1
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Web-1

Samenvatting

Je kunt een website maken met interactie met de gebruiker, via JavaScript.

Evidence

Een eigen webpagina waarin je de verderop genoemde aspecten demonstreert, met:

  • CSS in een apart bestand, voor de opmaak van enkele elementen;
  • JavaScript in een apart bestand,
    • voor de interactie met de gebruiker via enkele input-elementen;
    • voor het aanpassen van de DOM op grond van deze interactie.

Je moet deze webpagina kunnen demonstreren en kunnen uitleggen. Bij het demonstreren van de webpagina hoort ook het tonen van de webpagina en de gebruikersinteractie via de developer-tools van de browser.

De website voldoet aan de volgende eisen:

  • HTML, CSS en JavaScript in verschillende bestanden;
  • HTML, CSS en JavaScript gevalideerd;
  • HTML, CSS en JavaScript volgens de style-guides.
  • gepubliceerd op het web (eventueel als statische website)
  • broncode eenvoudig toegankelijk (bijv. Thimble, JSBin, GitHub)

Voorkennis

  • Web-0
  • HTML-0
  • CSS-0
  • Javascript-0

Inhoud

HTML- en JavaScript-concepten

Je kent de volgende concepten en kunt deze toepassen in de website:

HTML

  • het document object model (DOM)
  • attributen - als (naam, waarde) paren
  • attributen - voor identificatie van elementen
    • id (unieke identificatie van element in het document)
    • class (klasse van elementen)
  • CSS: koppelen van opmaak (style) door middel van CSS-selectoren

JavaScript: interactie met de gebruiker

  • JS: koppelen van acties aan events van elementen
    • verschillende manieren voor navigeren in de DOM:
    • benoemde elementen (id)
    • gebruik van css-selectoren (CSS, jQuery)
    • toevoegen en verwijderen van een element via de DOM
  • events, en de afhandeling daarvan in Javascript
  • interactie met de gebruiker via input-elementen

JavaScript: persistentie van data

  • LocalStorage
  • JSON-representatie
  • Eventueel: lokale database (IndexedDB)
    • asynchrone queries

Optioneel

  • rendering van lokale templates via JavaScript

Algemene concepten

  • boomstructuur
    • relaties tussen knopen (elementen) in boom: ouders (parents), kinderen (children)
    • navigeren in een boom
    • veranderen (manipulatie) van een boom

Hulpmiddelen

Je beheerst de onderstaande hulpmiddelen voldoende om deze te gebruiken voor de website die je maakt als resultaat:

  • developer-tools in de browser
  • validatie-tools