Overleg:Badges/Unity-2D-0

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Badge-status: Alpa
Module: Unity-2D-0
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge-omschrijving Unity - 0

LET OP: DIT IS DE OUDE VARIANT VAN DE BADGE UNITY-2D

Je bent bekend bent met de basis van Unity. Je weet hoe je een project aan kan maken, hoe je een scene kan vullen met objecten, hoe je sprites toe kan voegen en je kan scripten binnen unity 2D.

Beschrijving

Bij deze badge gaat het echt om de basiskennis van Unity, waarbij ingegaan wordt op 2D games en Unity scripting.

Elementaire kennis van Unity

  • Unity projects
  • Editor mode
  • Scene view mode
  • Ortographic camera
  • Transform tools in 2D
  • Sprites
  • Spritesheets
  • Layers
  • Physics
    • 2D physics vs. 3D physics
    • 2D physics in combinatie met 3D
    • Colliders
  • Rigidbody 2D
  • Collider 2D
    • Collider 2D Components
    • Trigger
    • Materials

Scripting

  • Scripts als behaviour componenten
  • Variabelen en functies
  • Awake en Start functies
  • Update en FixedUpdate functies
  • 2D Character Controllers
    • Lopen
    • Springen


Professioneel gedrag

Bij Unity scripts wordt geprogrammeerd en programmeren is teamwork! Dat betekent dat de code die jij de één schrijft ook snel begrepen moet worden door een ander. Voor de computer maakt het niet uit hoe jij je code opmaakt. Zo mag je zelfs al je code op één hele lange regel kwijt, maar is dat handig en leesbaar voor een ander? Absoluut niet! Belangrijk is dat je laat zien dat je code overzichtelijk is door je te houden aan een aantal conventies. Zie bijvoorbeeld de volgende webpagina waarop wordt uitgelegd hoe je code eruit moet zien: [1]

Gebruik van hulpmiddelen

  • Unity - Game Engine

Vaardigheden

  • Maken van een eenvoudige game met de genoemde hulpmiddelen


Evidence/criteria

Je moet (zelf) een eenvoudige 2D-Unity game maken, waarbij je onder meer gebruik maakt van de componenten zoals hierboven genoemd. Je moet je docent deze game demonstreren, kunnen uitleggen hoe deze werkt en hoe de verschillende componenten binnen de game naar voren komen.